Industri Energi sine nettsider

Industri Energi Statoil har forhandlet frem enda bedre vilkår i Vertikal Helse forsikringen!

Nye vilkår er forhandlet fram av forskingsutvalget til Industri Energi Statoil.

Forbedringene i våre vilkår er gjeldene fra 16.09 for alle som kjøper etter denne dato, mens det er gjeldene fra neste hovedforfall for alle som allerede har kjøpt forsikring. Endringene i forsikringsvilkår som gjelder fra 16.09.2017 er:

  • Vårt maksimale dekningsbeløp pr. forsikrede er utvidet fra NOK 2.000.000,- til NOK 5.000.000,- pr. skadetilfelle.
  • Helseforsikringen omfatter behandling ved psykiske plager med inntil 10 behandlings-timer hos psykolog etter henvisning fra lege, innenfor en 12 måneders behandlings-periode fra første behandlingsdato. (Dette lå tidligere ikke inne i produktet og var kun tilgjengelig for bedrifter som tilleggsdekning)
  • Helseforsikringen omfatter 12 timer psykologisk førstehjelp som følge av psykiske reaksjoner som skyldes plutselig uforutsett hendelse som vold, ran, trafikkulykke eller dødsfall, når den forsikrede selv blir rammet av eller er tilstede ved slike hendelser uten selv å være fysisk skadet. Dekningen gjelder også for alle medlemmer av den forsikredes faste husstand. (Dette lå tidligere ikke inne i produktet og var kun tilgjengelig for bedrifter som tilleggsdekning)

I tillegg vil vi nå for alle våre kunder tilby noen tilleggstjenester:

  • Helseforsikringen inkluderer digital legekonsultasjon (KRY). Dette er en online legetjeneste hvor den enkelte kan komme i kontakt med en lege uten å måtte sitte i kø på et legesenter. Timen bestilles via en «App» på mobil eller nettbrett og gjennomføres som en videosamtale. Her kan den forsikrede få utskrevet resept og få spesialisthenvisninger etter behov.
  • Helseforsikringen inkluderer også medisinsk rådgivning på telefon (Helsetelefonen). Her besvares spørsmål om sykdom og helse døgnet rundt.
  • Helsetelefonen betjenes av erfarne sykepleiere som kan gi dine ansatte informasjon og nyttige råd.

Endringene i utvidede tjenester samt vilkårsendringer gjelder for kunder som allerede har tegnet Helseforsikring fra neste fornyelse. For de som tegner NY forsikring etter 16.09 så vil endringene gjelde fra nytegning.

Vi vil allikevel åpne for at alle kunder kan benytte Online Legetjeneste (KRY) og Helsetelefonen om de ønsker det etter 16.09. De kundene som ennå ikke er fornyet med If som forsikringsgiver må da ta kontakt med Vertikal Helse først for å få utdelt en kode som de trenger for å benytte tjenestene.

For mer informasjon om hvordan du tegner forsikring, se her