Industri Energi sine nettsider

Norsk språk i Norge

Dag Unnar Mongstad og Trine Holsen har vært i møte med bedriften å snakket om dette. Tilbakemeldingene fra dem er meget positive. GBS har nå økt den norske kapasiteten på hjelpelinjen betraktelig. Det er nå en jevn fordeling bland de som kan hjelpe til på norsk og de som ikke kan det.

Det har allerede blitt gjort endringer med tanke på hjelpetelefonen. Vi slipper å høre gjennom hele menyen før en kan trykke 8 for å få norsk hjelp. Grunnen til at dette ikke har kommet som et valg med en gang, er at kapasiteten til hjelpelinjen må økes for å unngå lange køer. Det er meningen at informasjon om norsk meny skal komme med en gang, men man vil sikre seg om at det er tilgjengelig nok kvalifisert personell først trolig på plass i feb/mars.

I tillegg har man tilbakeført dette med fysisk lokal IT avdeling, som kalles GO TO IT, eller GÅ TIL IT, på alle landanlegg og kontorsteder. Det er noe begrenset åpningstid (8-12) for disse på noen kontorsteder og alle landanleggene. Oversikt over dette finnes i Statoils interne nett her. Primært er det ønskelig at man bruker S@S for å melde feil, GÅ TIL IT er ment som et tillegg for de som trenger fysik hjelp med elektronisk utstyr.

Bedriften, gjennom GBS, har endelig kommet oss i møte på utfordringer vi har melt inn over lengre tid. GBS har invitert oss til samhandlingsmøter hvor vi kan ta opp utfordringer vi møter med IT og norsk språk. Dette er noe nytt og som vi setter veldig stor pris på, sier Dag Unnar og Trine.